Crysis 2: DX11-Patch Datum und Infos
Crytek hat den DirectX 11-Patch (Version 1.9) für Crysis 2 nun offiziell bestätigt und eine Liste mit sämtlichen Änderungen veröffentlicht.
Von Christoph Miklos am 22.06.2011 - 23:11 Uhr - Quelle: EA

Fakten

Plattformen

Xbox 360

PlayStation 3

PC

Publisher

Electronic Arts

Entwickler

Crytek Studios

Release

24.03 2011

Genre

Shooter

Typ

Vollversion

Pegi

18+

Webseite

Media (52)

Crytek hat den DirectX 11-Patch (Version 1.9) für Crysis 2 nun offiziell bestätigt und eine Liste mit sämtlichen Änderungen veröffentlicht.
Patch-Notes:
• Added Contact Shadows • Added DX11 benchmark level • Added DX11 support for Crysis 2 (the following features only work when downloading the optional DX11 package): - Tessellation + Displacement Mapping - High Quality HDR Motion Blur - Realistic Shadows with Variable Penumbra - Sprite Based Bokeh Depth of Field - Parallax Occlusion Mapping - Particles Motion Blur, Shadows and Art Updates - Water Rendering improvements and using Tessellation + Displacement Mapping • Added Realtime Local Reflections • Added support for Higher Res Textures Package • Added various new console variables to whitelist • Fixed bullet penetration, which had been broken by a bug introduced with the DLC 2 patch • Fixed issue in MP where player stats weren't always saved at the end of a game • Fixed issue in MP where player stats would sometimes randomly reset • Fixed issue with MP time played statistic, which would sometimes be too low on leaderboards and in stats • Fixed issue with JAW rocket not firing through window's containing broken glass • Fixed rare issue where a user could not access MP with a valid CD key if they had previously used an invalid CD key • Improved advanced graphics options menu • Improved anti-cheat measurements: fixed exploit which could prevent vote kicking working against a user • Improved multi-GPU support • Improved Tone Mapping • Re-added possibility to enable r_StereoSupportAMD via config file (unsupported)
Während für die neuen DirectX 11-Effekte selbstverständlich auch eine DirectX11-fähige Grafikkarte verbaut sein muss, wird für das Texturen-Paket ein 64-Bit System und mindestens 1 GB Grafikkarten-Speicher empfohlen.
Das Update soll bereits am 27. Juni zum Download bereitstehen.
Christoph Miklos ist nicht nur der „Papa“ von Game-/Hardwarezoom, sondern seit 1998 Technik- und Spiele-Journalist. In seiner Freizeit liest er DC-Comics (BATMAN!), spielt leidenschaftlich gerne World of Warcraft und schaut gerne Star Trek Serien.

Kommentar schreiben